jörgenmorgoff

ide szándékozom leírni a svédországi élményeim publikus hányadát. kérdés mennyire leszek effektív... sajnos benne van a pakliban, hogy el fogom hanyagolni a blogot :D

Feliratkozás

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Indafotó képek

Utolsó kommentek

  • eeversion: Jó, hát más ország, más problémák :) (2013.05.06. 21:47) Uppsala ápdét I.
  • cavecat: @eeversion: Nem, 30-40 négyzetmétert nem lehet olyan nagyon sokféleképp :) Ágy asztal tv... ja, it... (2013.05.06. 21:42) Uppsala ápdét I.
  • eeversion: Azt nézem, hogy annak az egy befotózott lakásnak eléggé hasonló a kialakítása a göteborgihoz. Bár ... (2013.05.05. 13:37) Uppsala ápdét I.
  • eeversion: @cavecat: Én mindegyik napon, kivéve az utolsón, akkor tényleg szépen sütött a nap :) Ha a sötétí... (2013.04.11. 10:14) 2012/II., negyedik (utolsó) rész
  • cavecat: Hát, az attól függ, melyik napon fagytál szét.:D Csütörtökön, szombaton és hétfőn kifejezetten szé... (2013.04.02. 20:58) 2012/II., negyedik (utolsó) rész
  • Utolsó 20

2012/II., második rész

2013.01.14. 21:42 cavecat

Nem hittétek, hogy lesz második rész, mi? Hát én se nagyon :D

A hollandiai kurzus után még kicsit imitáltam a munkát Göteborgban kb. 2 hétig, aztán hazautaztam Magyarországra nyaralni. Majdnem 3 teljes hetem volt otthon, sok mindenkivel találkoztam akivel már jó ideje nem sikerült. Még jógázni is elmentem Dóri barátnőmmel az Atma Centerbe! :) Sajnos a jóga típusokat sikerült fordított nehézségi sorrendben végigpróbálni: kezdtem egy 2 órás haladó szintű hot ashtangával, amitől a szó szoros értelmében rosszul lettem, aztán folytattam egy - szintén 36 fokos, de "csupán" másfél órás - agni-jógával, végül pedig befejeztem azzal, amivel kezdeni kellett volna: jógaterápiával. Ugyan nem lettem jógafüggő, de majdnem elhatároztam hogy itt is fogok járni jógázni (amiből persze aztán nem lett semmi :) *)

Július végén aztán megpakoltuk apám "dobozos" pözsóját, bőröndök, bicikli, papagájketrec, papagáj, teknős, pár üveg tokaji aszú, egy éjjeliszekrény, nem is tudom, mi minden volt még, de jól tele lett a raktér, és szépen elindultunk Göteborg felé. Ha valaki ilyesmire adná a fejét, pár paraméter, csak miheztartás végett: 2200 km (Csehországon keresztül rövidebb, de sz*rabb az út), 2 nap (közben megaludtunk Németországban Dransfeldben, a Landhotel zur Krone-ben**), napi kb. 9,5 óra nettó menetidő (levonva a kávé-cigi-pisi-szüneteket), 3 tank benzin. (Ugye, milyen olcsó az a fapados repjegy? Csak kell egy megfelelő viszonyítási alap, mint pl. a három tank benzin...;)) Sokan kompoznak (Rostock-Trelleborg), de mi úgy osztottunk-szoroztunk, hogy se időben, se anyagilag nem járunk vele jobban, ellenben kötöttséget jelent (a jegyet érdemes előre megvenni, úgy olcsóbb, viszont emiatt oda kell érni időre, ha törik, ha szakad). Vasárnap reggel indultunk, hétfő estére megérkeztünk.
Kedden kicsit fúrtunk-faragtunk, főztünk, meg elmentünk secondhandshopba, szerdán délután pedig megérkezett anyám repülővel (a pözsó kétüléses). Ők még csak télen látták Göteborgot, itt volt az ideje hogy megnézzék nyáron is :) Én közben úgy tettem, mintha dolgoznék ("a semmittevést oly módon csoportosítottam, hogy lázas tevékenységnek tűnjön", aranyköpés by Lacibácsi :)), de azért jöttem-mentem velük is erre-arra. Hétfőig maradtak, reggel indultak haza, nekem pedig volt (majdnem) 2 napom szusszanni - aztán szerda délután megérkezett Magdi barátnőm... Értitek már,  miért nem volt időm blogot írni? :D

Magdival szépen körbejártunk mindent ami "kötelező" Göteborgban - fölmentünk a Lipstickbe, benéztünk Älvrummetbe, végigjártuk a belvárosi látnivalókat, voltunk Paddan-túrán, nosztalgiavillamosozni, Trädgårdsföreningenben, a Lisebergben, a Volvo-múzeumban, a Sjöfartsmuseumban, megnéztük a Poseidon-szobrot meg a jávorszarvasokat a Slottskogenben, belebotlottunk a Way Out West fesztiválba, sétáltunk a Hagaban, egyik este sötétedéskor (az jó későn van augusztusban, este 10 körül) felmentünk a Skansen Kronanba, másik este beültünk a Port Arturba, Vrångöre is kimentünk, fölmásztunk Sörhallsbergetre "kilátni", és ahogy írom a listát, és linkelném be hogy mi micsoda, hát nincs mit linkelni, egy csomó mindenről nem írtam még posztot... De nem ma fogom ezt mind megírni, az tuti :P Most be kell érnetek ennyivel, pár hét múlva folyt.köv.! ;)

___________________________________________________________________________
* ellenben a Hollandiai biciklizésesdin annyira belelkesedtem, hogy egy darabig biciklivel jártam dolgozni - ha valaki pár éve azt mondja nekem, hogy akár még szakadó esőben is biciklire fogok pattanni és még élvezni is fogom, tuti kiröhögtem volna...

** kicsit stresszeltem, vajon nem vágnak-e ki minket madarastul mindenhonnan, utazás előtt hosszasan bújtam a netet olyan hoteleket keresgélve ahova állatokat is beengednek, de elég gyér volt a felhozatal - mindezt tök feleslegesen, a zur Krone volt az első hotel, amibe belebotlottunk, és így utólag már nem is értem, miért hittem hogy a vidéki kis német falvakban bárki fennakad egy akármilyen háziállaton.

Szólj hozzá!

Címkék: látnivalók utazunk

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása