jörgenmorgoff

ide szándékozom leírni a svédországi élményeim publikus hányadát. kérdés mennyire leszek effektív... sajnos benne van a pakliban, hogy el fogom hanyagolni a blogot :D

Feliratkozás

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Indafotó képek

Utolsó kommentek

  • eeversion: Jó, hát más ország, más problémák :) (2013.05.06. 21:47) Uppsala ápdét I.
  • cavecat: @eeversion: Nem, 30-40 négyzetmétert nem lehet olyan nagyon sokféleképp :) Ágy asztal tv... ja, it... (2013.05.06. 21:42) Uppsala ápdét I.
  • eeversion: Azt nézem, hogy annak az egy befotózott lakásnak eléggé hasonló a kialakítása a göteborgihoz. Bár ... (2013.05.05. 13:37) Uppsala ápdét I.
  • eeversion: @cavecat: Én mindegyik napon, kivéve az utolsón, akkor tényleg szépen sütött a nap :) Ha a sötétí... (2013.04.11. 10:14) 2012/II., negyedik (utolsó) rész
  • cavecat: Hát, az attól függ, melyik napon fagytál szét.:D Csütörtökön, szombaton és hétfőn kifejezetten szé... (2013.04.02. 20:58) 2012/II., negyedik (utolsó) rész
  • Utolsó 20

2012/II., első rész :)

2012.12.23. 18:40 cavecat

Nem tudom, észrevettétek-e, de minden évben elhanyagolom a blogot az év második felében.

Gondolkodtam, mi lehet az oka, és - a nyilvánvaló lustaságomon kívül - azt hiszem a svéd őszt/telet okolhatom leginkább. Ilyenkor én mondhatni téli álmot alszom, a korán kelés pl. egyáltalán nem megy (pedig minden rokon, ismerős úgy emlékszik rám, mint aki hajnalok hajnalán magától felébred és nem bír az ágyban maradni - lehet, hogy öregszem? :)), de este se szívesen maradok fenn sokáig (ez mondjuk sose ment). Az elmúlt fél évben többször is nekifutottam a blogírásnak, de valahogy mindig félbemaradt. Pedig mennyi minden történt!

Nyár elején voltam 2 hétig Hollandiában, Delftben, egy kurzuson. Delft nagyon helyes városka, a város centrumán jártam keresztül minden nap a hosteltől az egyetemig, azt hiszem tudnám csinálni hosszútávon is :) (Bár Hollandiában nagyon nagy a népsűrűség, lehet, hogy csak változatosságnak volt jó... ez csak akkor derül/ne/ ki, ha odaköltözök/nék/, ami egyelőre nem szerepel a terveim között :P)

delft.JPG

Kaptam kölcsön egy biciklit az egyik helyi kurzus-résztvevőtől, teljesen autentikus módon bírtam közlekedni. A bicikli kicsit ugyan nagy volt, elindulni még csak-csak, de megállni??? Olyankor le kellett ugranom róla.

bicikli.JPG

Ennek ellenére az első hétvégén elbicikliztem Nootdorpba szélkereket nézni (ami persze be volt zárva...), aztán pedig Hágába városnézni. Letekertem jó 10-12 km-t, jót tett a narancsbőrömnek :DDD

nootdorp.JPG

Haga, Beke Palota.JPG

A második héten a kurzus keretén belül elmentünk Rotterdamba, megnézni az ottani - föld alatti - szennyvíztelepet.

Rotterdam szvtelep.JPG

Ezután aki akart, maradhatott városnézni. Persze a sok kripli a hétvégi városnézésre (berugásra, akármire) hivatkozva visszament Delftbe pihenni, csak néhányan maradtunk... (Hova lett mostanra az a rengeteg energia, ami akkor végigvitt a városon? :)) Mivel Rotterdamot a második világháborúban elég alaposan lebombázták, rengeteg új épület van, teljesen más a város hangulata, mint Delfté vagy Hágáé.

Rotterdam.JPG

A második hétvégét már Amszterdamban töltöttem, és először rettentő csalódott voltam. Nagy, zajos, koszos, büdös, és minden gagyiboltban kurvás meg kannabiszmintás vackokat árulnak. A csatornák, a keskeny házak és a biciklik addigra már elvesztették varázsukat, hozzászoktam Delftben, így Amszterdamnak csak a negatív tulajdonságai tűntek fel. Szóval egy tanács: ha mentek Hollandiába, először Amszterdam! Csak utána a kisebb városok. Az első napom el is ment némi parkban meg városban őgyelgéssel, hajós városnézőtúrával, amúgy nem volt kedvem semmihez. Estefelé, nem sokkal zárás előtt találtam meg a van Loon múzeumot, ami viszont nagyon tetszett!

van Loon.JPG

A második napon esett az eső, de megembereltem magamat, és találtam néhány érdekes helyet: a lakóhajó-múzeumot, a kanális-múzeumot, a Mi Urunk A Padláson templomot.

MiUrunkAPadlason.JPG

A nap végére egész megkedveltem Amszterdamot, hiába az első rossz benyomás :) Szinte sajnáltam, hogy másnap délben már mennem kell. A 48 órás I amsterdam kártyám reggel 10-kor járt le, így még 9-kor pont be tudtam menni vele az állatkertbe, a délelőttöt ott töltöttem.

HolACica.JPG

És akkor ezt most nagyon dióhéjban írtam le, aztán mégis tele lett vele egy blogbejegyzés - szerintem jobb lesz, ha egy következő posztban folytatom az év második feléről szóló beszámolómat...

Szólj hozzá!

Címkék: főváros utazunk

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása