jörgenmorgoff

ide szándékozom leírni a svédországi élményeim publikus hányadát. kérdés mennyire leszek effektív... sajnos benne van a pakliban, hogy el fogom hanyagolni a blogot :D

Feliratkozás

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Indafotó képek

Utolsó kommentek

  • eeversion: Jó, hát más ország, más problémák :) (2013.05.06. 21:47) Uppsala ápdét I.
  • cavecat: @eeversion: Nem, 30-40 négyzetmétert nem lehet olyan nagyon sokféleképp :) Ágy asztal tv... ja, it... (2013.05.06. 21:42) Uppsala ápdét I.
  • eeversion: Azt nézem, hogy annak az egy befotózott lakásnak eléggé hasonló a kialakítása a göteborgihoz. Bár ... (2013.05.05. 13:37) Uppsala ápdét I.
  • eeversion: @cavecat: Én mindegyik napon, kivéve az utolsón, akkor tényleg szépen sütött a nap :) Ha a sötétí... (2013.04.11. 10:14) 2012/II., negyedik (utolsó) rész
  • cavecat: Hát, az attól függ, melyik napon fagytál szét.:D Csütörtökön, szombaton és hétfőn kifejezetten szé... (2013.04.02. 20:58) 2012/II., negyedik (utolsó) rész
  • Utolsó 20

Mentás zöldborsóleves

2012.07.13. 07:43 cavecat

Még két évvel ezelőtt ettem a Kungsportsaveny / Götaplatsen környékén egy étteremben hideg mentás zöldborsólevest ebédre. Aztán valamikor június elején eszembe jutott ez az emlék, úgyhogy kerestem a neten egy receptet, és meg is főztem. Matyi eleinte finnyogott a gondolatra, de a pirított bacon kockák meggyőzték :D

Írtam is róla egy remek blogbejegyzést, és elmentettem piszkozatba, mondván, majd jól lefényképezem a mentabokrot (ill. ami maradt belőle...*), és azt is kiposztolom. Aztán elutaztam Hollandiába két hétre, és mire visszaértem, a mentabokor szegénykém eléggé halott volt... (A többi növény valami csodával határos módon túlélte a két hetet :))

Recept következik:

1/2 fej apróra vágott vöröshagymát 1 evőkanál vajon megpárolunk.

Hozzáadunk fél liter vizet, egy leveskockát (tyúkhús- vagy zöldségleveskockát) és fél kiló mélyhűtött zöldborsót. (A zöldborsó baromi soknak tűnik, én határozottan pánikba estem, alig fért bele a lábosba, de végülis ez egy krémleves, majdhogynem püré, szóval nem, nem elírás az a fél kiló!)

Ha a zöldborsó megpuhult, levesszük a tűzről, hozzáadunk 1-2 marék* friss, apróra vágott mentalevelet, majd botmixerrel pürésítjük.

Végül hozzáadunk 1 dl tejszínt, sózzuk, borsozzuk, a teflonserpenyőben kisütött baconkockákat pedig tálaláskor szórjuk csak a tetejére.

Ez az eredeti recept fele, ketten két napig ettük.
Ettük langyosan, meg hidegen, mindkettő jó volt, állítólag melegen is finom.
 

*(sajnos ez egy fél bokor legyilkolását jelenti - ha az eredeti adagot, ennek dupláját főzi az ember, az bizony egy teljes mentabokor halálos ítélete...)

Szólj hozzá!

Címkék: kaja sütés főzés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása