jörgenmorgoff

ide szándékozom leírni a svédországi élményeim publikus hányadát. kérdés mennyire leszek effektív... sajnos benne van a pakliban, hogy el fogom hanyagolni a blogot :D

Feliratkozás

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Indafotó képek

Utolsó kommentek

  • eeversion: Jó, hát más ország, más problémák :) (2013.05.06. 21:47) Uppsala ápdét I.
  • cavecat: @eeversion: Nem, 30-40 négyzetmétert nem lehet olyan nagyon sokféleképp :) Ágy asztal tv... ja, it... (2013.05.06. 21:42) Uppsala ápdét I.
  • eeversion: Azt nézem, hogy annak az egy befotózott lakásnak eléggé hasonló a kialakítása a göteborgihoz. Bár ... (2013.05.05. 13:37) Uppsala ápdét I.
  • eeversion: @cavecat: Én mindegyik napon, kivéve az utolsón, akkor tényleg szépen sütött a nap :) Ha a sötétí... (2013.04.11. 10:14) 2012/II., negyedik (utolsó) rész
  • cavecat: Hát, az attól függ, melyik napon fagytál szét.:D Csütörtökön, szombaton és hétfőn kifejezetten szé... (2013.04.02. 20:58) 2012/II., negyedik (utolsó) rész
  • Utolsó 20

Koppenhága

2011.09.20. 18:40 cavecat

Úgy gondoltam, megpróbálok heti egyet posztolni, de úgy tűnik, nem jött össze.

Most a havi egy posztra gyúrok :D

Na, csak vicc volt. Az történt, hogy a Koppenhágával kapcsolatos posztot csak húztam, halasztottam, mert először a fényképeket kellett feltölteni, ami egy évezredig tartott, aztán rájöttem, hogy mivel két géppel fotóztunk, így össze is kellene fésülni őket, ne legyenek összevissza, az megint egy évezredig tartott (főleg hogy közben elfogyott a feltöltési keretem az indafotónál, ilyen amúgy még sose volt), aztán rájöttem, hogy túl sok van (500-600 kép), így szétdobtam 3 albumba, meg kidobáltam valamennyit (de még mindig rengeteg van), aztán mire ezzel kész lettem, rájöttem, hogy olyan régen voltam Koppenhágában, hogy nem is emlékszem, mi volt, és ezért nem volt kedvem megírni a posztot...

De most rájöttem, hogy egyszerűen kikopizom a levelekből, amiket közvetlenül utána írtam a családnak, barátoknak, és az majd felfrissíti a memóriámat! :D

No hát, tessék:

>"Kipipáltuk" Koppenhágát, nekem nem nagyon jött be. Van sok szép épület, de ahogy mondani szoktam, ez is csak egy koszos-büdös-hangos-stresszes-rohanós nagyváros, mint Stockholm, vagy mint Bp. Főleg büdös: húgyszagú. Minden nagyobb látványosság környékén volt olyan pillanat, amikor pöcegödörben éreztem magamat... Sok a hajléktalan, sok a szemét az utcán. És amikor kimentünk Amager strandra, akkor döbbentünk rá, mennyire zajos a város, a strandnál ugyanis síri csend volt :) Az általam eddig látott európai fővárosok közül még mindig Oslo a nyerő... főleg azért, mert annyira hasonlít Göteborgra :))) (Lehet, hogy a Balti államokat is komálni fogom, ott is ilyen félmillió körüli városok a fővárosok.) Na de hogy jót is mondjak, tele van ám szép házakkal, meg kastélyokkal, meg a csatornák környékén azért nem lehet rossz lakni, hipermodern társasházakban, bár nyilván a hangulatért cserébe arrafelé a lakások ára is figyelemre méltó :P<

Idézet vége. Hát nem voltam valami lelkes :P

Nézegettem kicsit a képeket is, és rájöttem, milyen jó kis leírásokat fűztem a képek mellé :) Nézegessétek ti is! Koppenhága album, Fredriksborg album, Rosenborg album.

De hogy végre valami hasznosat is írjak: a visitcopenhagen.com honlapon rengeteg hasznos info van, többek között egy két- vagy háromórás gyalogos városnézőtúra leírása (sajnos térkép nélkül, de el lehet vele boldogulni;)). Egy-két kivételtől eltekintve nagyjából minden egykupacban van, a város közepén, de ha tényleg alaposan megnéz mindent az ember, sőt ad absurdum még be is megy a kastélyokba, múzeumokba, akkor a túra nem 2-3 óra, hanem 2-3 napszak. (Nekünk egy délutánunk és egy délelőttünk ment el ezzel a kis túrával.)

Érdemes venni Copenhagen Card-ot, van 24 és 72 órás, 31 ill. 62 euróért, és szinte mindenhova be lehet vele menni (a sörmúzeumba sajnos nem). A kártyát meg lehet rendelni online, de meg lehet venni pl. a tourist information-nél is - ha az ember ügyesen keveredik ki a főpályaudvarról, rögtön belefut a turinfóba ;)

Ha már benne van a kártya árában, érdemes a hajós városnézőtúrát is megejteni :) Így az ember kap egy átfogó képet arról, mik vannak, és a gyalogos túra során könnyebben tájékozódik (és tudja, mit kell nézni :)).

Nekem a két nagy kedvencem a Rosenborg és a Fredriksborg palota volt, a másik kettő (Amalienborg, Christiansborg) nem volt olyan nagy szám, szóval ha valamit ki kell hagyni időhiány miatt, szerintem az utóbbi kettő legyen az... Mondom ezt annak ellenére, hogy Fredriksborg egy jó félnapos kirándulás (ill. van az egy egész nap is, ha az ember a hatalmas kastélyparkot is megnézi rendesen).

Rosenborg:

Fredriksborg:

Christiania, a szabad város ugyan nagyon jól hangzik, de a népek kicsit sem voltak barátságosak, és ettől az egész olyan rossz szájízű lett a végén. A bejárat környékén van egy gagyiárus-részleg, amúgy meg a városrész jellemzően le van pukkanva, de a széle felé azért lehet egészen rendes kis tanyákat látni - persze fotózni nem szabad, így ezekről nem tudok nektek képeket mutatni.

Amager strand gyönyörű, és hihetetlenül üres és csendes volt! Ha jó idő van, biztos hangosabb... Amúgy egy mesterséges sziget, és metróval lehet oda kijutni. (A vezető nélküli metrót amúgy is érdemes megnézni.) Ha meleg van, még fürdeni is lehet :) Ugyan vittünk fürdőruhát, de meleg, az nem volt, így csak bokáig merészkedtünk be...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A szállásunk, a Hotel Nebo közvetlenül a pályaudvar mellett volt, és sajnos a szoba ablaka az utcára nézett, így kb. napi 24 órában volt zaj (vagy be kellett csukni az ablakot, de akkor meg meleg volt). Amúgy remek szálloda, és olcsó is, szóval mindenkinek csak ajánlani tudom, de kérjetek olyan szobát, ami a belső udvarra néz!

Na, hát nekem ennyi volt Koppenhága. Kis zaj, kis pisiszag, pár kastély... de pszt! a dánoknak meg ne mondjátok! ;) (Azt is megfogadtuk ám, hogy legközelebb nem megyünk városba. Vagy legalábbis nem nagy városba...)

Szólj hozzá!

Címkék: főváros utazunk

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása