jörgenmorgoff

ide szándékozom leírni a svédországi élményeim publikus hányadát. kérdés mennyire leszek effektív... sajnos benne van a pakliban, hogy el fogom hanyagolni a blogot :D

Feliratkozás

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Indafotó képek

Utolsó kommentek

  • eeversion: Jó, hát más ország, más problémák :) (2013.05.06. 21:47) Uppsala ápdét I.
  • cavecat: @eeversion: Nem, 30-40 négyzetmétert nem lehet olyan nagyon sokféleképp :) Ágy asztal tv... ja, it... (2013.05.06. 21:42) Uppsala ápdét I.
  • eeversion: Azt nézem, hogy annak az egy befotózott lakásnak eléggé hasonló a kialakítása a göteborgihoz. Bár ... (2013.05.05. 13:37) Uppsala ápdét I.
  • eeversion: @cavecat: Én mindegyik napon, kivéve az utolsón, akkor tényleg szépen sütött a nap :) Ha a sötétí... (2013.04.11. 10:14) 2012/II., negyedik (utolsó) rész
  • cavecat: Hát, az attól függ, melyik napon fagytál szét.:D Csütörtökön, szombaton és hétfőn kifejezetten szé... (2013.04.02. 20:58) 2012/II., negyedik (utolsó) rész
  • Utolsó 20

Nyár

2011.08.14. 11:05 cavecat

Annyi minden történt az elmúlt 2 hónapban, hogy azt se tudom, hol kezdjem.

Az utolsó bejegyzés ugyan júniusi, de a tanumshede-i kirándulásunkról szól, ami még május eleji történés. Utána valamikor voltunk Galterön, amiről csak feldobáltam a képeket az albumba, de írni nem írtam róla - nem is nagyon van mit, egy sziget a sok közül, szép, szeretem :) De kicsit messze van (egy óra séta még a hajótól).

Aztán május közepe-végefelé már leginkább Matyi védésére koncentráltunk, Stockholmba szaladgáltunk, ill. Matyi tartósan odaköltözött 2 hétre, én meg meglátogattam... és ha már arra jártam, elmentünk kirándulni :) Többek között megnéztük a "Jarlabankes bro" nevű képződményt, ami tkp. egy halom rúnakő, egy Jarlabanke nevű fickó építette, hogy majd ezen az úton (hídon) fog a lelke közlekedni a másvilágba és vissza. (Azt nem tudom, miért nem volt jó neki a hagyományos viking szivárványhíd, de mindegy...)

A képeket feltoltam a korábbi Stockholm-albumba.
Egyúttal sikeresen felfedeztem az indafoto egyik remek funkcióját, miszerint lehet leírást adni a képekhez, igyekszem mostantól élni ezzel a lehetőséggel.:) Azt hiszem a feliratok csak akkor látszanak, ha a képeket nagy méretben nézitek, vagy diavetítésként (kis és közepes méretben nem látszik a szöveg).

A védés után én is vizsgáztam: túlestem az első svéd nyelvvizsgán (ún. SFI D-test) június elején. Azt nem tudom, ez a nemzetközi rendszerben pontosan minek felel meg, szerintem valahol az alapfok és a középfok között lehet. Ősztől folytathatom a svédtanulást a "SAS" keretein belül (Svenska som Andra Språk, svéd mint második nyelv).
Voltam egy kétkörös állásinterjún is, aminek az eredménye egy új munkahely lett, de arról majd később írok...

Aztán még mielőtt hazamentünk nyaralni június végén, pánikszerűen próbáltunk kicsit lebarnulni, elkerülendő a fitymáló "milyen fehér vagy, ja persze ott északon nem süt a nap" típusú beszólásokat. Szerintem egész jól sikerült :) A közhiedelemmel ellentétben ugyanis igenis süt a nap itt északon is :P

Otthon folyton pörögtünk, fényképes dokumentáció csak néhány dologról készült, pl. a Parlamentről. A Parlament meglátogatását merem ajánlani mindenkinek: gyönyörű! És ingyen van :) Az épületnek 2 szárnya van, az egyiket használják nagyrabecsült politikusaink, a másik - a régi felsőház - látogatható, ill. konferenciák részére bérelhető.

Voltunk Mórahalmon, ez Szeged mellett egy kis település, nagyon szép, és van egy remek termálfürdője, ill. a szomszéd kistelepülésen (Zákányszék) egy kis "magánállatkert", a Madárkert.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Még több kép az albumban...
Voltunk vitorlázni is, meg íjászkodtam :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Meg persze találkoztunk rengeteg régi baráttal, és igyekeztünk a családjaink gyermek- és/vagy unokahiányát enyhíteni.
Aztán visszajöttünk Svédországba, hogy kipihenjük a nyaralásunkat.:)
Pihenésképpen elmentünk Koppenhágába, de ez már azt hiszem, túl sok információ így egyszerre, úgyhogy arról majd legközelebb...

Szólj hozzá!

Címkék: évszakok

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása